تاریخ انتشار : ۱۸-۰۹-۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ:

راه اندازی ۲۵۰ واحد دانش بنیان در شهرک کاوش هدف گذاری شده است

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ با اشاره به ظرفیت های شهرک تحقیقاتی صنعتی کاوش ، اعلام کرد که راه اندازی ۲۵۰ واحد تولیدی دانش بنیان با اشتغالزایی ۳۰ هزار نفر در این شهرک هدفگذاری شده است.

مهدی مهرور در حاشیه بازدید از شهرک تحقیقاتی صنعتی کاوش وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان داشت: راه اندازی این واحدها در سه مرحله هدف گذاری شده که می تواند نقش موثری در رونق اقتصادی استان البرز و کشور داشته باشد.

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ با اشاره به قابلیت ها و اهمیت شهرک تحقیقاتی صنعتی کاوش اظهار داشت:  توسعه این شهرک از اولویت های‌ فرمانداری ساوجبلاغ و استان البرز است و آماده هستیم تا در اسرع وقت نیازهای زیر ساختی آن را برطرف کنیم.

مهرور یادآور شد که  اکنون زمینه راه اندازی  بخشی از شرکت‌های دانش بنیان با هدف بهره گیری از توانمندی های علمی ، تحقیقاتی و استعدادهای درخشان جوانان در مجموعه شهرک تحقیقاتی صنعتی کاوش فراهم است.

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ با اشاره به موضوع رفع موانع قانونی افزود: امروز در نشست  مشترک با  مدیران و کارشناسان شهرک تحقیقاتی صنعتی کاوش نیازهای این شهرک بررسی شد و قرار است در اسرع وقت نسبت به پیگیری و تامین این نیازها اقدام شود.

دکتر مهرداد مظفری مدیر عامل شهرک تحقیقاتی صنعتی کاوش نیز در این نشست‌  گفت: شهرک کاوش دارای ۱۰۰ هکتار زمین است که در فاز نخست ۱۴ سوله برای استقرار شرکت های دانش بنیان آماده شده است.

وی  افزود: ۱۰ هکتار دیگر از اراضی شهرک تحقیقاتی کاوش نیز برای ساخت ۸۰ سوله و واگذاری به شرکت های دانش بنیان آماده شده تا این شهرک به مرکزی برای رشد شرکت های دانش بنیان در پنج حوزه صنایع خودرو، الکترونیک، مواد و انرژی، بیوتکنولوژی و فناوری ساختمان تبدیل شود.

اکنون تعدادی شرکت دانش بنیان از جمله مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در این شهرک تحقیقاتی قرار دارد.